Service Host [Sweden]


 

Välkommen till ett inspirerande livsstilshotell med en atmosfär som främjar gemenskap, kreativitet, nyfikenhet och upptäckarglädje!

Downtown Camper erbjuder inte bara nattsömn och god mat och dryck, utan allt från yoga till upptäcktsfärder och inspirationsföreläsningar. Här står mötet i fokus – mötet mellan natur och storstad, och mellan stockholmare och inresande. Vi vill att hotellet ska vara ett självklart basecamp för äventyrslystna upptäckare. Vi som arbetar på Downtown Camper i dag tycker vi har en rolig arbetsplats, fantastiska kollegor, bra ledarskap och en härlig atmosfär. Så är du en social, naturälskande storstadsmänniska? Då kan du vara den vi söker.

Nu söker vi en Service Host (Receptionist) till hotellet Downtown Camper by Scandic.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad är innebär rollen som Service Host?

Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i backfikan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning.

Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus.

Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger).

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid om 45%.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner!


Vi har riktigt bra förmåner

    Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss

    Family & Friends rabatt för din familj och vänner

    Rabatt hos våra partnerföretag

    Pension & försäkringar enligt kollektivavtal

    Friskvårdsbidrag

    Utbildning och utveckling via interna plattformar


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD



...uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
...i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
... bara serverar kaffe som är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
...tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare elva år i rad, av Sustainable Brand Index.
...under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.

$ads={2}


 

.

$ads={1}

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال